Vänner som åker, "brännboll" och Shakespeare

Hokay

Så nu har jag inte bloggat på länge av en massa anledningar.

I lördags fick jag ett meddelande av Kristine som sa att hennes farfar hade dött och att hon skulle åka på måndag så på söndagskvällen när Ylva och Sandra hade kommit hem från Snowdonia satt vi i mitt kök och drack te och hade ett väldigt utdraget tårfyllt (från min sida) adjö. På måndagkväll åkte Sandra,Ylva och jag till KFC och fikade lite på samma ställe där vi hade först träffats. Det var inte lätt att säga hejdå till två av de bästa och snällaste tjejerna jag någonsin har träffats. Men vi kommer att träffas igen, Kristine försöker hitta en familj att jobba hos i Sverige och vi kommer alla alltid att ha Hereford :P <3

 

I tisdags träffades alla Networkare i parken för att spela rounds mot en grupp yngre scouter, jag kom dit med tanken att jag kunde heja på för jag hade ont i höften efter att Connie tyckte att hon skulle bo på mina höfter den dagen :s Men efter otroligt mycket tjat av Rob så var jag ovilligt med och försökte träffa en tenneisboll som kom flygande mot mig och mot alla odds så träffade jag bollen :P och sprang och jag klarade mig den omgången utan att bli bränd :D Andra gången missade jag och blev bränd så jag fick gå och ställa mig och se på :) Roligt var det iaf :) Och så här såg det ut :P

Rob i den randiga tröjan var överdrivet taggad, förstår ni varför han kunde övertala mig? inte jag heller :P

Jason var typ pitcher eller ja, han kastade bollen till en :)

 
Barney satsade hårt och jag tror att han träffade bollen också ganska hårt :)

Den kvällen lyckades de även övertala mig att komma och prova på dykning. Hur det gick återkommer vi till senare.

På torsdagen tog jag barnen och gick till parken och träffade Sandra och vi hade lite picknick och lekte med barnen i lekparken och jag kände mig modig så jag gick och köpte en epilator :) Inte alltför smärtsamt men när jag kommer hem kommer jag behöva typ tre olika adapters :s

Torsdagskvällen ägnades i bassängen då Sandra och jag simmade :) Det kommer att upprepas :D

På fredagskvällen traskade jag på simhallen igen för att prova på dykning och ju närmre jag kom detso mer kände jag att jag inte ville, alltså verkligen inte ville. Under genomgången så blev det bara värre och jag kom fram till att jag inte måste om jag inte vill.

När vi kom till bassängen så frågade instruktören en sista gång om jag var säker och och då sa Pete (Ledare för Network) att jag var orolig för mina öron med alla rör och problem jag har haft och instruktören sa då att hade jag sagt det så hade han ändå inte låtit mig göra det. Tydligen så finns det en risk att trumhinnan spricker lättare om man har mycket ärr på dem. NÄHÄ? Det trodde jag inte :P

I Lördags åkte jag till Stratford-upon-Avon efter att vi köpt en karta eftersom "James" (Sandras GPS) hade valt att inte samarbeta med oss. Men när vi väl kom dit så hittade vi en bra parkeringsplats och traskade först igenom staden och kom ner till hamnen med en massa avlånga flodbåtar och ett par stycken statyer av Shakespeare karaktärer


Jag utanför huset som William Shakespeare föddes i :)


Är man i England måste man ju ta lite bilder i en telefonkiosk :P

Fler bilder finns på Facebook :)

Igår var det karaoke och Wiikväll på Network, sjukt kul :D nästa vecka blir det gokart :)

Som avslutning på detta alldeles för långa inlägg så ska jag citera Shakespeare: " It is not  in the stars to hold our destiny but in ourselfs"

hejhej


Kommentarer
Postat av: Kicki

Hej hej!

va roligt det är att se lite bilder på hur du har det :-)

Ska bli skoj att du kommer hem snart!

kram

2010-05-18 @ 09:27:54
Postat av: Sandra

Hej Netta! Ville bara säga tack för bra återberättat och för alla roliga minnen vi skaffade oss! Plus: När ska vi simma nästa gång? och: Det var lite kul att James fungerade på en gång när Karen och Chris fick tillbaka den! Haha! Vad har jag gjort för att få honom så sur på mig då???

2010-05-21 @ 21:09:30
URL: http://aupair-sandra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0