Skämmes på mig

Skrevs igår
Hej,

Grymt dålig uppdatering av mig, jag kom på det igår att jag för flera dagar sedan sa till Ylva att hon var tvungen att skriva på sin blogg för det var flera dagar sedan och här sitter jag och inte har skrivit på mer än en vecka :P Inte bra... jag skämms lite...

Vad har hänt sedan i onsdags? Inte så mycket, det har blivit mars och det är idag 16 dagar tills jag fyller 20 :D därmed blir jag asgammal och inte längre tonåring (samma sekund som jag skrev det fick jag min sedan tre år tillbaka vanliga åldersångest)

I lördags åt jag, Sandra och Ylva frukost hos Y och sedan satte vi oss i S:s bil och drog oss till IKEA i Cardiff. Efter ca 90 minuters biltur så var tre mycket patriotiska tjejer på Ikea :D Jag köpte ett överkast för det är något som man tydligen inte använder här, lite doftljus, en filt som jag ska göra applikationer på, en tvättkorg och en massa mat :D Gissa om det var gott med hårdbröd och sill till frukost på söndag? Det var det, helt sjukt vad man inser att man saknar småsaker som man inte tänker på annars när man får lite svensk mat :P

I veckan har det varit jättefint väder så det har blivit många turer till parken och stan med ungarna, i onsdags och torsdags åt Sandra, Ylva och jag lunch på stan och jag hade packat lunch åt flickorna. Att ha båda barnen ensam på stan är ett ganska stort projekt så det har varit jätteskönt att få hjälp av Sandra och Ylva, tack tjejer :D

Skrevs idag :P

Idag har jag städat mitt rum, packat, broderat och sett film hos Ylva :)
Imorgon blir det avfärd till Franska alperna och jag vet inte vad jag har att vänta mig. Jag kommer inte att åka skidor för jag tyckte att det skulle bli lite väl dyrt för en dag, dessutom: vart skulle flickorna ta vägen? Jag får ta med dem ut i snön och om de är lite mänskliga kommer det förhoppningsvis bli trötta av snön :P och förhoppningsvis får jag en liten solbränna :) vi får se hur det går, jag vet inte hur det kommer att bli med bloggen medans jag är borta, kanske det finns ett mysigt litet internetcafé som jag kan slinka in på någon dag :) Jag går in i den här resan men väldigt låga förväntningar och hoppas att jag blir glatt överraskad och om inte så är det bara 12 dagar tills mamma kommer, och 15 tills jag fyller 20 :S

Nu ska jag sova och ladda inför en dag i ett trångt baksäte med två småungar :P
Ha det så bra så hör jag av mig så fort jag kan :)
Kram



Kommentarer
Postat av: Ylva

Jag hoppas du får det roligt!

2010-03-06 @ 11:23:55
URL: http://aupairylva.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0