Sjuka barn, Krogrunda och Pitoresk shopping

Hej,

Igår hade jag och barnen skittråkigt, jag var knappt mobil vilket gör saker och ting ganska svårt eftersom jag har två ungar som nästan klättar på vägarna och Connie var inte alls pigg :( Jag har ont i svanskotan vid nästan varje rörelse och speciellt när jag böjer mig ner och nu när Connie är sjuk så vill hon nästan hela tiden bli upplockad så det går ju inte så bra :P

Connie spydde som en fontän igår när jag hade lagt henne för hennes sovstund så jag tog upp henne ur spjälsängen och satte henne i badkaret för jag visste inte om hon tänkte kräkas mer och jag var inte så sugen på att torka kräks ur heltäckningsmattan. Stackarn var helt otröstlig medans jag städade ur hennes säng innan hon fick nya kläder och lite mys. Efter att hon slutat kräkas så fortsatte hon hosta, slemhosta á la Runes PresenterRune (Folk från Sörberge vet vem jag menar) och jag tror att det är därför hon kräks, hon ligger ner och hostar till ordentligt och kräks av styrkan. Hon har inte sovit ordentligt på två dagar nu Lilltjomman.

Eftersom Connie mår så dåligt gick vi inte ut alls, när vi gjorde det i tisdags så hade Connie jätteproblem med blåsten för hon kiknade så fort det blåste lite i ansiktet på henne. Det är inte lätt för henne just nu.

Millie hade dock tur igår för direkt när Sam kom hem gick de två till poolen och hon fick göra av med lite mer energi :)

Igårkväll gick Sam och jag till slutet av en av backarna här för att se ljusshowen. Det är alla skidinstruktörer som håller i en fackla var och åker jättesnyggt och jag blev faktiskt lite småsugen på att åka själv :P Efter det bjöds det på varmt vin. När detta vin var uppdrucket drog vi på en krogrunda här i La Grande Terche, vilket inte direkt tar lång tid med tanke på att det bara finns tre stycken men vi hade ändå väldigt trevligt. Favoritstället blev en bar som drivs av skidlärarna som har öppet från 16.00 - 05.00:P Det var mysigt och många snygga franska skidinstruktörer ;D

Idag hade jag en förmiddag för mig själv i lägenheten medans familjen var ute och gjorde whatever :P Sedan kom de och hämade mig och vi åkte till en sjö för att äta lunch på en jättebra resturang där :) Det var så himla vackert där och jag som är världens smartaste hade ju såklart glömt kameran :( Sedan satte vi oss i bilen och åkte till Morzine för lite sovenirshopping :) Det var så himla sött där, precis sådär som tror att en alpstad ska vara :D Millie åkte på en sån där klassisk karusell och hon var jätteglad :)

När vi kom tillbaka drack vi kaffe på Rufus Bar med några som Sam och Oz känner. Efter det gick jag och Millie till affären för att köpa lite godis :) Jag frågade om hon frös för hennes mössa och vantar låg i bilen och vår dialog var ungefär såhär:

A: Are you cold Millie?
M: No, but I will be soon.
A: Haha. Do you know what a clever and funny girl you are?
M: Yes. och hon log som inget annat :P

När vi lämnade affären mötte vi en stor plogbil och Millie sken upp och sa: Tractor! Hon älskar traktorer :) Så jag sa att vi vinkar och ser om han vinkade tillbaka, det gjorde han, han tillochmed tutade och Millie blev så himla glad att hon nästan studsade hela vägen hem :) Jag önskar att jag kunde få lite mer tid med henne när jag inte behöver oroa mig för Connie för Millie är en helt annan unge när hon är ensam med en :)

På vägen hem hörde vi en fläkt som är lite skum så den låter som bjällror på långt håll, så jag sa att det lät som tomtens renars bjällror och Millie spelade med helt och hållet :D Hon ville gå och kika men jag sa att vi inte fick störa renarna så då började hon viska. Så vi viskade och kom fram till att det var nog här Tomten gömmer sig under året :P

Det var det jag hade att säga idag :P
Imorgon blir det nog lite till :) Det är inte många dagar kvar här nu och jag börjar längta efter den engelska våren och Sandra och Ylva :) Men jag saknar ju såklart Sverige också :)
Kram på er


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag saknar dig också! :) Du får berätta allt om de snygga snowboardåkarna när ni kommer tillbaka :)

2010-03-11 @ 22:07:57
URL: http://www.aupair-sandra.blogspot.com
Postat av: Pappan

Njut av dom franska alperna så länge du kan, lite avis blir jag. Men inte på kräkande barn, hihi:)

2010-03-12 @ 14:31:05
Postat av: Lilian Nyberg, farmor

Jag håller med Johan njut där du är. Det verkar vara härligt.

Har sett på eurovision song och Anna Bergendahl, 17 år vann med "This is my life", men jag röstade på "Keep on walking". Kram farmor

2010-03-13 @ 22:28:38
Postat av: Veronica

Så bra att din farmor röstade på Salem. Synd bara att våra röster på honom inte hjälpte. :( Vad tycker du om att Anna vann då, tjejen??? Kramar

2010-03-14 @ 14:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0