Day 1

Detta skrevs igår kväll men då ville inte blogg.se samarbeta med mig :/
Hej,

Idag var första dagen av min vistelse här i i bergen, sa jag att utsikten var fantastisk? :P Idag sken solen och det var riktigt varmt framemot lunch när jag hämtade Millie från barnskidgruppen. Som väntat gick inte det så bra, hon tyckte inte alls om det och instruktörerna sa att hon inte kunde stå på skidorna och hon hade kissat på sig. Men att begära att en treåring som aldrig tidigare stått på skidor ska kunna göra det på två tre timmar när instruktörerna kan ca 10 ord på engelska tillsammans, de var tre stycken. Jag tyckte att de var lite hårda mot henne men det får väl bli nästa år när hon är lite äldre.

Jag har tagit jättemånga bildet på utsikten och när det bär av med liften till ett snöområde för lek så kommer kameran definitivt med. Vet inte när det blir av för det kostar 7 euro att åka upp och jag skulle gärna vilja ha med en pulka och en skjärtlapp när vi åker dit och det kommer nog Oz köpa imorgon eftermiddag innan maten så det blir nog på onsdag. Undrar vad jag hittar på för oss imorgon, det blir nog en film innan vi går till lekparken och sedan en liten upptäcktsfärd efter lunch, det blir nog bra. Sedan vet jag inte hur jag ska fylla ut dagarna för flickorna.

Connie är så grymt söt i sin rosa overall :) Och på tal om overall så betyder tydligen "skidresa i alperna" att man får ta fram sina hemska pälsbeklädda skor och sin äckligt fula kappa/jacka i någon konstig mintgrön nyans (om man är kvinna) eller sin rödbruna overall, som borde bränts innan den ens kom till butik (om man är man) ur det lilla mörka lilla skrymslet längst in i garderoben. Det är inte klokt hur folk ser ut i backarna :P Men sedan finns det ju några mycket snygga snowboardåkare också, men en överfull tvåbarnsvagn är inte direkt en jättebra accesoar när man försöker småragga :P Små söta barn är inte riktigt som ett hundtrick :/:P

Nej nu börjar sandpappret på insidan ögonlocken komma fram, dags för sängen
Godnatt


Kommentarer
Postat av: Pappan

Skidoverall är ju såå snyggt;)

2010-03-11 @ 20:25:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0