3, 2, 1 halsbränna

Hej,

Idag är det onsdan och nu börjar nedräkningen på allvar, på onsdag om tre veckor kommer mamma :D Nu har jag börjat på min lista på saker hon ska ta med sig och än så längestår det lite kläder och godis från Videomix :P Mer än så har det inte krafsats ner, måste jobba på det, någon som har ett förslag? :) Vad behöver jag från Sverige som inte finns här?, förutom chipsdip  :P Min sista dip kommer föresten gå åt imorgon när jag och Herefordbrudarna ska ha disneyfilmkväll hos mig. Så nu vädjar jag till en god samarit att skicka lite fler :P Denna samarit får vara vem som helst men jag syftar på min syster.

Märks det att jag fiskar efter kommentarer? :P Fler kommentarer till mig tycker jag :D

Igår hade jag världens värsta halsbränna, jag kunde knappt göra något utan att det skulle bränna till :( Det blev ju inte lättare av att jag har en unge på 15 månader som just nu vill bygga bo på min höft, så jag hela tiden måste böja mig ner för att plocka upp henne och så gör det jätteont i halsen, inte bra.

Idag gick vi till dagis med Millie och Connie hade en av våra mysiga förmiddagar :) Dock märktes det att hon var väldigt trött så vid halv elva fick hon sin mjölk och det blev march pannkaka ( var det så ni sa när vi var små, mamma och pappa?) till sängen. Till min förvåning somnade hon innan hon druckit upp mjölken och eftersom jag inte var säker på hur länge hon tänkte sova, hon sover aldrig länge på förmiddagen, så studsade in i duschen. När jag var klar kikade jag in på Connies rum och förväntade mig att se en glad liten trollunge som väntade på att bli hämtad. Detta var dock en syn som jag inte fick se, hon sov som en stock så jag satte mig och sminkade mig, något som jag nästan aldrig får göra när jag har barnen på morgnarna. Det visade sig senare att hon var jättetrött så hon fick sova till tio minuter innan vi skulle hämta Millie.

På dagis sa de att Millie hade sprungit runt och letat efter Connie halva förmiddagen, gulligt tycker jag men samtidigt helt oförståligt, jag hade då aldrig gjort något sådant efter min syster :P Men de är små än och har inte ännu funnit den otroliga irritation som en syster kan ge. Erica håller nog med i detta utalande :P

Nu blir det lite bilder utan inbördes ordning :P



Ylva och Charlie (Charlotte)


Connie i sin favoritbil på lekgruppen :) Barnet är för övrigt totalt inkapabel att le på bild.

Vi matade änder en dag :)


Utsikten från den lilla, vita bron


Harry och Charlie tittade hellre på brödpåsen som seglade iväg på floden än att se in i kameran :P


Brödpåsen som Charlie kastade ner :P


En svensk semla i England :)



Connie i ett mycket varmt bad :) Jag fick henne att le :P

 

 


Kommentarer
Postat av: Pappan

Japp, march pannkaka i säng bara!

Jodu nog hände det att du kikade lite extra efter din syster också. Ni var vänner oftare än du tror, eller rättare sagt oftare än ni var ovänner.

2010-02-28 @ 22:17:33
Postat av: PARTYPANTERN

Ja godis från videomix är i allafall ett måste! När jag hälsade på Amanda hade jag köpt godis för 186 kronor till henne hahahhaha.... Det upptog kanske halva min resväska;)sen måste du ha chips och dipp som sagt och helst en korvring eftersom korven smakar skit i england! Ska se om jag kommer på nåt mer eftersom haha;) Annars hoppas jag att allt är bra, jag saknar dig här hemma. KRAM<3

2010-02-28 @ 23:55:40
URL: http://paulinaallberg.blogg.se/
Postat av: Therese

Gu vilken charmig connie :)

Det där med godis verkar vara den största saknaden ni har i england, svenskt godis iaf ;)



Är du hemma till påsk? :)

2010-03-04 @ 16:57:51
URL: http://www.nogg.se/envackerflickasliv
Postat av: Nettan

Therese: Nej, jag är inte hemma över påsk :/ Jag kommer hem när Erica tar studenten så då blir det full fart :D är hemma i lite mer än två veckor :)

2010-03-07 @ 21:00:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0